Aktywna jesień - Benc.pl

Aktywna jesień

Kategoria: Kobieta, Zdrowie i uroda Dodano: 23.9.2009 (12:43)

Autor: zobacz wszystkie artykuły autora

Aktywna jesień

Gdy kończy się lato, słońce bierze urlop i wszędzie wokół robi się szaro i smutno, kobiety więdną. Na dno szafy chowają odważne bikini, szorty i krótkie spódniczki, wyciągają zaś swetry, płaszcze, puchówki i zimowe buty.

Opalenizna blaknie, włosy stroszą się zmęczone i wysuszone po słonecznych kąpielach. Spada też „morale"- gdy najbliższy dłuższy odpoczynek szykuje się dopiero w okolicach Świąt Bożego Narodzenia, a do tego czasu to tylko praca, dom, dzieci, zupy, kupy i odrabianie lekcji, może odechcieć się żyć. A jeśli nie żyć, to chociaż ładnie wyglądać. Jesienią panie się zapuszczają. Humor poprawiają jedzeniem, sport odkładają do wiosny, bo po co ćwiczyć brzuszki, gdy efekt ciężkiej pracy i tak zniknie pod pięcioma warstwami ubrań? Jedyną jesienno-zimową aktywnością bywa spacer do spożywczaka albo z dzieckiem do  przedszkola. Tak być nie musi. Także w pluchę można żyć aktywnie i to wcale niekoniecznie dla figury czy zdrowia, choć to oczywiście także. Wystarczy spróbować, by przekonać się, że odrobina ruchu wspaniale wpływa na samopoczucie, samoocenę, dobry humor i przyjazne postrzeganie świata.

Tradycyjnie - kluby fitness

Nie każda kobieta lubi aerobik. Jeśli w ciągu całego życia wielokrotnie próbowałaś wytrwać i wykorzystać do końca swój karnet, ale nie dawałaś rady - wystarczy. Nie o to chodzi, żeby się do czegoś zmuszać. Widocznie aerobik nie pasuje do Twojej osobowości i nic w tym strasznego. W dzisiejszych czasach kluby fitness (oraz inne centra sportowe) oferują tak szeroki wachlarz zajęć ruchowych, że każda z nas znajdzie coś dla siebie. Odreagować codzienne kłopoty można np. na zajęciach łączących aerobik z boksem - solidne walnięcie pięścią w worek potrafi poprawić nastrój na wiele godzin;)  Poza aerobikiem można zapisać się na przykład na jogę albo tai chi (doskonałe dla mniej dynamicznych osób, pomagają walczyć ze stresem, wyciszają) albo ćwiczenia w wodzie, które są nie mniej skuteczne niż te na parkiecie (podobno nawet bardziej!), za to są znacznie przyjemniejsze, spokojniejsze i chyba ciekawsze. To tylko kilka przykładów, bo wybór jest ogromny, zwłaszcza w większych miastach. Wiele klubów oferuje też bezpłatne pierwsze zajęcia - można bez ryzyka ocenić, czy dana forma ruchu odpowiada naszym oczekiwaniom i czy dobrze się w niej czujemy.

Mniej tradycyjnie - taniec

Czasy, gdy tańczyć można było tylko taniec towarzyski albo balet klasyczny już dawno minęły. Obecnie nie ma chyba miasta, w którym ktoś nie prowadziłby ciekawych zajęć tanecznych. A tańczyć można wszystko - choćby tango argentyńskie (uwaga, wciąga!), salsę, funky, hip hop, a nawet clip dance (układy rodem z teledysków z MTV) czy tańce etniczne (np. żywiołowy afrodance). Nie ma żadnego znaczenia, że dotychczas nie byłaś królową parkietu. I że nie masz z kim iść. Dzisiejsze tańce najczęściej tańczy się solo, a nauka jest od podstaw. Można być grubym, chudym, starym i młodym - miłośnicy tańca nie wytykają się palcami i docenią nasz zapał i dobre chęci.

Całkiem inaczej - zajęcia z dzieckiem

Jesteś mamą? To wspaniale. Nie musisz zostawiać malucha w domu gdy idziesz się poruszać. Coraz więcej miejsc oferuje wspólne zajęcia ruchowe dla mamy i dziecka. Czy to z niemowlakiem, czy przedszkolakiem, wspólne ćwiczenia czy tańce są wspaniałą rozrywką. Taka zabawa nie ma wad, a zalet całe mnóstwo - Ty się ruszasz, dziecko ma rozrywkę, poznajecie inne mamy i inne dzieci, a do tego jeszcze zbliżacie się do siebie, śmiejecie, wygłupiacie. Jeśli nie wiesz, czy gdzieś w Twojej okolicy organizowane są takie zajęcia, koniecznie zapytaj innych mam, albo poszukaj w Internecie.  A jeśli mieszkasz w małej miejscowości, nic straconego. Zajęcia ruchowe dla mamy i dziecka możesz zorganizować we własnym domu. Sama albo z koleżankami i ich dziećmi. Tak naprawdę wystarczy muzyka, dobry humor i trochę inwencji. Reszta zrobi się sama:)

Naturalnie

Gdy tylko jesienna aura pozwala, warto wyruszyć w plener. Czyli na długi spacer (pieszy, rowerowy, broń  Boże samochodowy). Ubrana na cebulkę, za rękę z dzieckiem-cebulką, udaj się na odkrywanie uroków jesieni. Mamy miastowe powinny skierować się w stronę dużego parku, podmiejskie - gdziekolwiek;) Macie dużo do zbierania - kasztany, kolorowe liście, grzyby (dotyczy mam leśnych), ładne patyki, kamyki, czy muszelki (dotyczy mam nadmorskich).  Dozwolone biegi przełajowe, tarzanie się w liściach, rzucanie do celu kasztanami oraz inne miłe i darmowe rozrywki. Dziecko na pewno coś wymyśli:) Jeśli wycieczka jest rowerowa, pamiętaj o kaskach dla wszystkich cyklistów (nawet tych najmniejszych!). Warto też wziąć z domu termos z herbatą i kanapki - podwieczorek w plenerze podnosi atrakcyjność wyprawy :)

Mało? Może macie inne pomysły na aktywny, jesienny wypoczynek? Napiszcie, na pewno skorzystamy :)

Komentarze

Pozostało znaków 1024
  • Rowniez uwazam,ze jesienia kobiety nie moga sie zapuszczac,jesc wiecej i siedziec w domu.
    Jestem aktywna mama i napet w niepogode wychodze z synkiem z domu,spacer na swiezym powietrzu to jest najlepsza zabawa nawet w jesienne dzionki
    Jesien jest dla mnie jeszcze wieksza motywacja,aby zawsze byc zadbana,nawet opalona,miec ladnie ulozone wlosy,nosic sexowne ubrania a nie takie typu"worki".I akurat na jesien przestalam jesc slodycze a zaczelam jesc wiecej owocow:)
    Zadbana i seksowna kobieta jest taka caly rok a nie gdy nadchodzi okres jesienno-zimowy ona chowa sie pod czarnym puchowym plaszczem...
  • My uwielbiamy jesień bo wcale nie jest smutno tylko kolorowo. Ubieramy się ciepło, jeździmy na spacery do lasu, zbieramy liście i pijemy herbatę z cytryną z termosu. Jak na razie trzymamy się zdrowo bo całą rodziną pijemy tran o smaku owocowym- pycha.
Wszelkie porady i artykuły zawarte w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym. Konsultuj się zawsze z lekarzem! Rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną bez zgody właściela serwisu zabronione.

Aktywna jesień

Kategoria: Kobieta, Zdrowie i uroda Dodano: 23.9.2009 (12:43)

Autor: zobacz wszystkie artykuły autora

Aktywna jesień

Gdy kończy się lato, słońce bierze urlop i wszędzie wokół robi się szaro i smutno, kobiety więdną. Na dno szafy chowają odważne bikini, szorty i krótkie spódniczki, wyciągają zaś swetry, płaszcze, puchówki i zimowe buty.

Opalenizna blaknie, włosy stroszą się zmęczone i wysuszone po słonecznych kąpielach. Spada też „morale"- gdy najbliższy dłuższy odpoczynek szykuje się dopiero w okolicach Świąt Bożego Narodzenia, a do tego czasu to tylko praca, dom, dzieci, zupy, kupy i odrabianie lekcji, może odechcieć się żyć. A jeśli nie żyć, to chociaż ładnie wyglądać. Jesienią panie się zapuszczają. Humor poprawiają jedzeniem, sport odkładają do wiosny, bo po co ćwiczyć brzuszki, gdy efekt ciężkiej pracy i tak zniknie pod pięcioma warstwami ubrań? Jedyną jesienno-zimową aktywnością bywa spacer do spożywczaka albo z dzieckiem do  przedszkola. Tak być nie musi. Także w pluchę można żyć aktywnie i to wcale niekoniecznie dla figury czy zdrowia, choć to oczywiście także. Wystarczy spróbować, by przekonać się, że odrobina ruchu wspaniale wpływa na samopoczucie, samoocenę, dobry humor i przyjazne postrzeganie świata.

Tradycyjnie - kluby fitness

Nie każda kobieta lubi aerobik. Jeśli w ciągu całego życia wielokrotnie próbowałaś wytrwać i wykorzystać do końca swój karnet, ale nie dawałaś rady - wystarczy. Nie o to chodzi, żeby się do czegoś zmuszać. Widocznie aerobik nie pasuje do Twojej osobowości i nic w tym strasznego. W dzisiejszych czasach kluby fitness (oraz inne centra sportowe) oferują tak szeroki wachlarz zajęć ruchowych, że każda z nas znajdzie coś dla siebie. Odreagować codzienne kłopoty można np. na zajęciach łączących aerobik z boksem - solidne walnięcie pięścią w worek potrafi poprawić nastrój na wiele godzin;)  Poza aerobikiem można zapisać się na przykład na jogę albo tai chi (doskonałe dla mniej dynamicznych osób, pomagają walczyć ze stresem, wyciszają) albo ćwiczenia w wodzie, które są nie mniej skuteczne niż te na parkiecie (podobno nawet bardziej!), za to są znacznie przyjemniejsze, spokojniejsze i chyba ciekawsze. To tylko kilka przykładów, bo wybór jest ogromny, zwłaszcza w większych miastach. Wiele klubów oferuje też bezpłatne pierwsze zajęcia - można bez ryzyka ocenić, czy dana forma ruchu odpowiada naszym oczekiwaniom i czy dobrze się w niej czujemy.

Mniej tradycyjnie - taniec

Czasy, gdy tańczyć można było tylko taniec towarzyski albo balet klasyczny już dawno minęły. Obecnie nie ma chyba miasta, w którym ktoś nie prowadziłby ciekawych zajęć tanecznych. A tańczyć można wszystko - choćby tango argentyńskie (uwaga, wciąga!), salsę, funky, hip hop, a nawet clip dance (układy rodem z teledysków z MTV) czy tańce etniczne (np. żywiołowy afrodance). Nie ma żadnego znaczenia, że dotychczas nie byłaś królową parkietu. I że nie masz z kim iść. Dzisiejsze tańce najczęściej tańczy się solo, a nauka jest od podstaw. Można być grubym, chudym, starym i młodym - miłośnicy tańca nie wytykają się palcami i docenią nasz zapał i dobre chęci.

Całkiem inaczej - zajęcia z dzieckiem

Jesteś mamą? To wspaniale. Nie musisz zostawiać malucha w domu gdy idziesz się poruszać. Coraz więcej miejsc oferuje wspólne zajęcia ruchowe dla mamy i dziecka. Czy to z niemowlakiem, czy przedszkolakiem, wspólne ćwiczenia czy tańce są wspaniałą rozrywką. Taka zabawa nie ma wad, a zalet całe mnóstwo - Ty się ruszasz, dziecko ma rozrywkę, poznajecie inne mamy i inne dzieci, a do tego jeszcze zbliżacie się do siebie, śmiejecie, wygłupiacie. Jeśli nie wiesz, czy gdzieś w Twojej okolicy organizowane są takie zajęcia, koniecznie zapytaj innych mam, albo poszukaj w Internecie.  A jeśli mieszkasz w małej miejscowości, nic straconego. Zajęcia ruchowe dla mamy i dziecka możesz zorganizować we własnym domu. Sama albo z koleżankami i ich dziećmi. Tak naprawdę wystarczy muzyka, dobry humor i trochę inwencji. Reszta zrobi się sama:)

Naturalnie

Gdy tylko jesienna aura pozwala, warto wyruszyć w plener. Czyli na długi spacer (pieszy, rowerowy, broń  Boże samochodowy). Ubrana na cebulkę, za rękę z dzieckiem-cebulką, udaj się na odkrywanie uroków jesieni. Mamy miastowe powinny skierować się w stronę dużego parku, podmiejskie - gdziekolwiek;) Macie dużo do zbierania - kasztany, kolorowe liście, grzyby (dotyczy mam leśnych), ładne patyki, kamyki, czy muszelki (dotyczy mam nadmorskich).  Dozwolone biegi przełajowe, tarzanie się w liściach, rzucanie do celu kasztanami oraz inne miłe i darmowe rozrywki. Dziecko na pewno coś wymyśli:) Jeśli wycieczka jest rowerowa, pamiętaj o kaskach dla wszystkich cyklistów (nawet tych najmniejszych!). Warto też wziąć z domu termos z herbatą i kanapki - podwieczorek w plenerze podnosi atrakcyjność wyprawy :)

Mało? Może macie inne pomysły na aktywny, jesienny wypoczynek? Napiszcie, na pewno skorzystamy :)

Komentarze

Pozostało znaków 1024
  • Rowniez uwazam,ze jesienia kobiety nie moga sie zapuszczac,jesc wiecej i siedziec w domu.
    Jestem aktywna mama i napet w niepogode wychodze z synkiem z domu,spacer na swiezym powietrzu to jest najlepsza zabawa nawet w jesienne dzionki
    Jesien jest dla mnie jeszcze wieksza motywacja,aby zawsze byc zadbana,nawet opalona,miec ladnie ulozone wlosy,nosic sexowne ubrania a nie takie typu"worki".I akurat na jesien przestalam jesc slodycze a zaczelam jesc wiecej owocow:)
    Zadbana i seksowna kobieta jest taka caly rok a nie gdy nadchodzi okres jesienno-zimowy ona chowa sie pod czarnym puchowym plaszczem...
  • My uwielbiamy jesień bo wcale nie jest smutno tylko kolorowo. Ubieramy się ciepło, jeździmy na spacery do lasu, zbieramy liście i pijemy herbatę z cytryną z termosu. Jak na razie trzymamy się zdrowo bo całą rodziną pijemy tran o smaku owocowym- pycha.
Wszelkie porady i artykuły zawarte w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym. Konsultuj się zawsze z lekarzem! Rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną bez zgody właściela serwisu zabronione.