CUKIER W CIĄŻY - Benc.pl

Grupa: Badania



# Autor: aniaseb21 Wysłano: 20.5.2013 (15:26) Odpowiedzi: 440

CUKIER W CIĄŻY

witam wszystkie przyszłe mamusie! Mam pytanie odnosnie norm cukru jakie sa dopuszczalne w ciazy . Ja po tescie na obciazenie po 2 godzinach mialam 117.7 , lekarz powiedzial ze jest to w normie ale mam ograniczyc cukier-slodycze. Prosze napiszcie jakie wyniki Wy mialyscie? Czy powinnam powtorzyc to ,,cudowne" badanie?
# 20.5.2013 (17:41) Ja mialam 83albo 85...a norma to chyba 120 albo 140..na pewno da ci za jakis czas skierowanie na powtorzenie badan...
Kacper
9 lat 2 dni
Martusia
6 lat 2 miesiące 26 dni
# 20.5.2013 (18:04) Kurcze to nie wiem...od czasu jak sie o tym wyniku dowiedzialam nie jem w ogole slodyczy,owocow ,ani nawet bialego pieczywa -chyba jutro pojde i powtorze to badanie bo nie daje mi to spokoju,,,,
# 20.5.2013 (18:38) Ja na czczo miałam 77, po godzinie obciążenia 104 a po 2 godzinach 103. Wydaje mi się, że Twój wynik nie jest niepokojący. Dziewczyny mają po 130 i lekarz mówi, że w normie. Dla swojego spokoju jak chcesz to powtórz badanie. Słodycze faktycznie możesz odpuścić bo maleństwu nie są potrzebne ale z owoców bym nie rezygnowała. Będzie dobrze, Spokojniesmilie3.gif
Lenka
6 lat 1 miesiąc 16 dni
# 20.5.2013 (18:43) Aniaseb - ja mam stwierdzona cukrzyce ciazowa. Moj wynik po obciazeniu 75 g glukozy, po 2 h to 145.
Norma jest do 140, wiec mysle ze twoj wynik jst dobry i az tak bardzo sie nie przejmuj.
Ja przez ok 2 mies stosowalam diete i mierzylam cukry po posilkach, ale lekarzowi srednio sie podobaly moje wyniki i wyslal mnie do szpitala, zeby tam okreslili mi krzywa cukrowa.

Co do jedzenia to uwazaj na jogurty, kefiry czy inne mleczne przetwory, poniewaz te z owocami maja strasznie duzo cukru. Najlepiej jesc naturalne.
Tak samo wszelkie soki, a zabojstwem juz sa te przecierowe typu "kubus".
No i owoce tj. Banany, winogrona, ananasy czy kiwi tez bardzo podnosza cukier.

Ja badania nie musialam powtarzac bo moj wynik byl jednoznaczny, a lekarz jeszcze powiedzial, ze im dalsza ciaza tym trzustka sobie gorzej radzi. No i po moich wynikach mierzonych w domu bylo widac, ze nie do konca jest super.

Zycze Ci abys nie miala cukrzycy i mogla jesc co tylko zechcesz smilie1.gif
Aniołek
8 lat 10 miesięcy 6 dni
Aniołek
8 lat 5 miesięcy 22 dni
Julek
6 lat 2 miesiące 4 dni
# 20.5.2013 (19:58) Dziękuje Wam Bardzo za odpowiedzi jestem troszkę spokojniejsza, ale czy powtórzę badanie to jeszcze pomyślę. Może faktycznie panikuje...ale jestem po poronieniu i w tej ciąży nad wszystkim tak się ,,trzęsę" . Zapobiegawczo nie będę jeść nic słodkiego-z natury jestem strasznym słodyczomanem, przed badaniem potrafiłam zjadać na raz 7 mlecznych kanapek, albo 3 batony prince-polo i pudełko delicji smilie1.gif teraz nie jem nic z tego typu rzeczy. Jest mi ciężko, ale dla zdrowia córci zrobię wszystko smilie1.gif
# 20.5.2013 (20:02) Dodam ,ze jestem w 28 tc czy to badanie nalezy ew. powtorzyc w jakims okreslonym tygodniu ? czy nie ma to znaczenia?
# 20.5.2013 (21:21)
aniaseb21 napisała:
Dodam ,ze jestem w 28 tc czy to badanie nalezy ew. powtorzyc w jakims okreslonym tygodniu ? czy nie ma to znaczenia?
W miarę trwania ciąży insulinooporność rośnie, więc później cukry raczej będą wyższe. Twój wynik jest na ten moment jak najbardziej ok, myslę, że lekarzowi bardziej chodziło o to co będzie potem, żeby już teraz uczulić Cię na kwestię diety i nie dopuścić do cukrzycy ciążowej. Oprócz uważania na słodkie soki i słodzony nabiał (Kasia Łucja napisała świętą prawdę) w takiej sytuacji warto też unikać jedzenia typu frytki, które podnoszą cukier i "długo trzymają".
Gabrysia
7 lat 7 miesięcy 23 dni
Jestem w ciąży
# 20.5.2013 (21:50) Rozumiem i dziekuje za odpowiedz smilie1.gifjesli lekarzowi faktycznie chodzilo, o to aby mnie uczulic i przestrzedz to przyznam ,ze mu sie udalo smilie1.gif ale moze to i dobrze smilie1.gif a czy mozna zjesc cokolwiek slodkiego? nie wiem dzem? miod? czy totalnie,absolutnie nic?
# 20.5.2013 (22:30)
aniaseb21 napisała:
a czy mozna zjesc cokolwiek slodkiego? nie wiem dzem? miod? czy totalnie,absolutnie nic?
generalnie im mniej tym lepiej, ale jeśli będziesz miała ochotę na kulinarne grzeszki to lepiej je łączyć z posiłkiem jako deser niż jeść osobno. Wtedy wyrzut cukru jest mniej gwałtowny smilie1.gif
Gabrysia
7 lat 7 miesięcy 23 dni
Jestem w ciąży
# 21.5.2013 (00:01) Ja się na tym nie znam i nawet nie pamiętam jakie są normy ja miałam 60 a po wypiciu glukozy 61
Aurelia Leokadia
9 lat 4 miesiące 4 dni
Anastazja Maria
4 lata 1 miesiąc 8 dni

Zaloguj się by móc odpowiadać w tym wątku.

Zapisuję... Pozostało znaków 6000

Podobne dyskusje

Odpowiedzi: 2 Cukier w owocach
Autor: magduss | Ostatnia odpowiedź: 14.2.2012 (12:01)
Odpowiedzi: 5 Jak zmniejszacie cukier w diecie dziecka?
Autor: KasiulaWawa | Ostatnia odpowiedź: 6.2.2014 (12:25)
Odpowiedzi: 17 podtrzymanie ciąży (rozwarcie juz w polowie ciąży)
Autor: | Ostatnia odpowiedź: 25.2.2009 (14:39)
Odpowiedzi: 54 Sprawdź czy jesteś w ciąży. Objawy ciąży.
Autor: benc | Ostatnia odpowiedź: 7.10.2008 (23:13)

Grupa: Badania



# Autor: aniaseb21 Wysłano: 20.5.2013 (15:26) Odpowiedzi: 440

CUKIER W CIĄŻY

witam wszystkie przyszłe mamusie! Mam pytanie odnosnie norm cukru jakie sa dopuszczalne w ciazy . Ja po tescie na obciazenie po 2 godzinach mialam 117.7 , lekarz powiedzial ze jest to w normie ale mam ograniczyc cukier-slodycze. Prosze napiszcie jakie wyniki Wy mialyscie? Czy powinnam powtorzyc to ,,cudowne" badanie?
# 20.5.2013 (17:41) Ja mialam 83albo 85...a norma to chyba 120 albo 140..na pewno da ci za jakis czas skierowanie na powtorzenie badan...
Kacper
9 lat 2 dni
Martusia
6 lat 2 miesiące 26 dni
# 20.5.2013 (18:04) Kurcze to nie wiem...od czasu jak sie o tym wyniku dowiedzialam nie jem w ogole slodyczy,owocow ,ani nawet bialego pieczywa -chyba jutro pojde i powtorze to badanie bo nie daje mi to spokoju,,,,
# 20.5.2013 (18:38) Ja na czczo miałam 77, po godzinie obciążenia 104 a po 2 godzinach 103. Wydaje mi się, że Twój wynik nie jest niepokojący. Dziewczyny mają po 130 i lekarz mówi, że w normie. Dla swojego spokoju jak chcesz to powtórz badanie. Słodycze faktycznie możesz odpuścić bo maleństwu nie są potrzebne ale z owoców bym nie rezygnowała. Będzie dobrze, Spokojniesmilie3.gif
Lenka
6 lat 1 miesiąc 16 dni
# 20.5.2013 (18:43) Aniaseb - ja mam stwierdzona cukrzyce ciazowa. Moj wynik po obciazeniu 75 g glukozy, po 2 h to 145.
Norma jest do 140, wiec mysle ze twoj wynik jst dobry i az tak bardzo sie nie przejmuj.
Ja przez ok 2 mies stosowalam diete i mierzylam cukry po posilkach, ale lekarzowi srednio sie podobaly moje wyniki i wyslal mnie do szpitala, zeby tam okreslili mi krzywa cukrowa.

Co do jedzenia to uwazaj na jogurty, kefiry czy inne mleczne przetwory, poniewaz te z owocami maja strasznie duzo cukru. Najlepiej jesc naturalne.
Tak samo wszelkie soki, a zabojstwem juz sa te przecierowe typu "kubus".
No i owoce tj. Banany, winogrona, ananasy czy kiwi tez bardzo podnosza cukier.

Ja badania nie musialam powtarzac bo moj wynik byl jednoznaczny, a lekarz jeszcze powiedzial, ze im dalsza ciaza tym trzustka sobie gorzej radzi. No i po moich wynikach mierzonych w domu bylo widac, ze nie do konca jest super.

Zycze Ci abys nie miala cukrzycy i mogla jesc co tylko zechcesz smilie1.gif
Aniołek
8 lat 10 miesięcy 6 dni
Aniołek
8 lat 5 miesięcy 22 dni
Julek
6 lat 2 miesiące 4 dni
# 20.5.2013 (19:58) Dziękuje Wam Bardzo za odpowiedzi jestem troszkę spokojniejsza, ale czy powtórzę badanie to jeszcze pomyślę. Może faktycznie panikuje...ale jestem po poronieniu i w tej ciąży nad wszystkim tak się ,,trzęsę" . Zapobiegawczo nie będę jeść nic słodkiego-z natury jestem strasznym słodyczomanem, przed badaniem potrafiłam zjadać na raz 7 mlecznych kanapek, albo 3 batony prince-polo i pudełko delicji smilie1.gif teraz nie jem nic z tego typu rzeczy. Jest mi ciężko, ale dla zdrowia córci zrobię wszystko smilie1.gif
# 20.5.2013 (20:02) Dodam ,ze jestem w 28 tc czy to badanie nalezy ew. powtorzyc w jakims okreslonym tygodniu ? czy nie ma to znaczenia?
# 20.5.2013 (21:21)
aniaseb21 napisała:
Dodam ,ze jestem w 28 tc czy to badanie nalezy ew. powtorzyc w jakims okreslonym tygodniu ? czy nie ma to znaczenia?
W miarę trwania ciąży insulinooporność rośnie, więc później cukry raczej będą wyższe. Twój wynik jest na ten moment jak najbardziej ok, myslę, że lekarzowi bardziej chodziło o to co będzie potem, żeby już teraz uczulić Cię na kwestię diety i nie dopuścić do cukrzycy ciążowej. Oprócz uważania na słodkie soki i słodzony nabiał (Kasia Łucja napisała świętą prawdę) w takiej sytuacji warto też unikać jedzenia typu frytki, które podnoszą cukier i "długo trzymają".
Gabrysia
7 lat 7 miesięcy 23 dni
Jestem w ciąży
# 20.5.2013 (21:50) Rozumiem i dziekuje za odpowiedz smilie1.gifjesli lekarzowi faktycznie chodzilo, o to aby mnie uczulic i przestrzedz to przyznam ,ze mu sie udalo smilie1.gif ale moze to i dobrze smilie1.gif a czy mozna zjesc cokolwiek slodkiego? nie wiem dzem? miod? czy totalnie,absolutnie nic?
# 20.5.2013 (22:30)
aniaseb21 napisała:
a czy mozna zjesc cokolwiek slodkiego? nie wiem dzem? miod? czy totalnie,absolutnie nic?
generalnie im mniej tym lepiej, ale jeśli będziesz miała ochotę na kulinarne grzeszki to lepiej je łączyć z posiłkiem jako deser niż jeść osobno. Wtedy wyrzut cukru jest mniej gwałtowny smilie1.gif
Gabrysia
7 lat 7 miesięcy 23 dni
Jestem w ciąży
# 21.5.2013 (00:01) Ja się na tym nie znam i nawet nie pamiętam jakie są normy ja miałam 60 a po wypiciu glukozy 61
Aurelia Leokadia
9 lat 4 miesiące 4 dni
Anastazja Maria
4 lata 1 miesiąc 8 dni

Zaloguj się by móc odpowiadać w tym wątku.

Zapisuję... Pozostało znaków 6000

Podobne dyskusje

Odpowiedzi: 2 Cukier w owocach
Autor: magduss | Ostatnia odpowiedź: 14.2.2012 (12:01)
Odpowiedzi: 5 Jak zmniejszacie cukier w diecie dziecka?
Autor: KasiulaWawa | Ostatnia odpowiedź: 6.2.2014 (12:25)
Odpowiedzi: 17 podtrzymanie ciąży (rozwarcie juz w polowie ciąży)
Autor: | Ostatnia odpowiedź: 25.2.2009 (14:39)
Odpowiedzi: 54 Sprawdź czy jesteś w ciąży. Objawy ciąży.
Autor: benc | Ostatnia odpowiedź: 7.10.2008 (23:13)